NOWE DYSTANSE I ZMIANA REGULAMINU!

Czas czytania: około 4 minuty

NOWE DYSTANSE I ZMIANA REGULAMINU!

Pierwsza edycja Race Around Poland 2021 za nami. Na starcie wyścigu stanęło kilkudziesięciu śmiałków, którzy postanowili się zmierzyć z morderczym, najdłuższym w tego typu imprezach w Polsce dystansem, największą ilością przewyższeń oraz wyśrubowanym limitem. Ukończyć wyścig na pełnym dystansie udało się niewielu, ale napisali oni już nową kartę w historii polskiego i światowego ultrakolarstwa przykuwając do platformy dotwatchingowej tysiące widzów, z których wielu po raz pierwszy emocjonowało się podczas tego typu imprezy.

Cieszymy się, że wielu spośród tych śmiałków zobaczymy ponownie na starcie wyścigu w edycji 2022, część z nich już zapisało się na pełny dystans, inni przesłali nam zapowiedź uczestnictwa – nie możemy się doczekać by znowu przeżywać emocje jakie towarzyszyły nam podczas ich poprzednich zmagań!

Mamy świadomość, że trasa wyścigu okazała się bardzo wymagająca. Namawiano nas na jej skrócenie, lub ograniczenie ilości przewyższeń, albo zwiększenie limitów czasowych na odcinkach górskich. Nie chcemy tego robić. Race Around Poland od początku był pomyślany jako wydarzenie, w którym można brać udział wielokrotnie za każdym razem poprawiając swoje wyniki: poprawiając swój czas czy przejechany całkowity dystans. Chcieliśmy i chcemy, aby przejechanie pełnego dystansu w limicie było dostępne tylko dla nielicznych, którzy ukończą go od razu, oraz dla tych, którzy będą konsekwentnie budowali swoją siłę i wytrzymałość mierząc się z przeciwnościami w kolejnych edycjach. Celem i uwieńczeniem lat wysiłków i wyrzeczeń. Ultrakolarskim spełnieniem.

Wielu spośród uczestników pierwszej edycji RAP zapisywało się na wyścig z założeniem, że ma to być sprawdzian ich możliwości. Nie zakładali, że będą w stanie od razu podjąć wyzwanie przejechania całości trasy, ale chcieli zobaczyć czy dadzą radę przejechać chociażby jej część. To dla takich osób wprowadziliśmy zasadę, że ujęci w klasyfikacji będą wszyscy, którzy ukończą w limicie chociażby odcinek do pierwszego punktu kontrolnego (300 km), a następnie do każdego następnego. Jednak aby to zrobić istniała konieczność zapisania się na pełen dystans i ponieść pełna opłatę z tego tytułu, choć z góry założono, że nie będzie on przejechany.

DWA NOWE DYSTANSE

Postanowiliśmy temu zaradzić i wprowadziliśmy dwa nowe dystanse objęte obniżoną o 50% i 25% opłatą startową:

¼ RAP (900 km) z metą na PK 3 (najprawdopodobniej w Czorsztynie), oraz

½ RAP (1800 km) z meta na PK 6 (najprawdopodobniej w Szklarskiej Porębie).

Co ważne, żeby zostać sklasyfikowanym, nadal nie musisz przejechać pełnego dystansu ¼ lub ½ RAP, bo tak jak w „normalnym”, pełnym dystansie, już przejechanie w limicie pierwszego punktu kontrolnego, oraz każdego następnego będzie premiowane sklasyfikowaniem na przejechanym dystansie!

Zapraszamy do lektury zakładek: "Trasa", "Zasady" i "Cennik" oraz do rejestracji na wybrany dystans!

ZMIANA REGULAMINU

W konsekwencji wprowadzonych zmian, zaistniała konieczność aktualizacji Regulaminu wyścigu.

Poza wprowadzeniem nowych dystansów w punkcie VIII.3, nowa wersja Regulaminu zawiera także zmiany, których dokonaliśmy mając na względzie dotychczasowe doświadczenie praktyczne m.in.:

  1. Zrezygnowaliśmy z wpisywania listy Partnerów wyścigu do treści Regulaminu, skoro pełna lista jest zawsze dostępna na stronie www, oraz jest dodatkowo doręczana uczestnikom przy odbieraniu pakietów startowych;
  2. Uwypuklono rolę komunikatów startowych oraz innej komunikacji wysyłanej mailem, czy za pośrednictwem mediów społecznościowych, oraz konieczność ich zamieszczania na stronie www oraz doręczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres uczestników. Takie komunikaty będą m.in. precyzowały godziny startu w poszczególnych kategoriach, lokalizacji startu i mety wyścigu, wyznaczeniu osób funkcyjnych.

Aktualną wersję znajdziecie na naszej stronie w sekcji  „O wyścigu”, zakładce „Regulaminy”.

Zmieniony Regulamin obowiązuje od 1 grudnia 2021 r. ale na nowe dystanse możecie się zapisać już teraz!

Foto: Damian Ługowski

  • Autor: Mateusz Przygodzki
  • Data wpisu: 09.12.2021