MODYFIKACJE TRASY I LISTA PUNKTÓW KONTROLNYCH WYŚCIGU

Czas czytania: około 3 minuty

MODYFIKACJE TRASY I LISTA PUNKTÓW KONTROLNYCH WYŚCIGU

MODYFIKACJE TRASY

Jako organizatorzy wyścigu Race Around Poland nieustannie pracujemy nad tym, aby przygotowywane przez nas wydarzenie odbyło się w kształcie jaki mu nadaliśmy gdy ogłaszaliśmy powstanie tego projektu. Zależy nam na tym, aby trasa wyścigu spełniła wasze oczekiwania co do poziomu trudności, oraz aby dostarczyła wam niezapomnianych wrażeń. Chcemy także aby była tak bezpieczna jak to się tylko da, biorąc pod uwagę to, że wyścig będzie się odbywał w otwartym ruchu ulicznym. Do tego, mając na względzie doświadczenia własne z tego typu imprez, chcemy przebieg trasy ustalić w taki sposób, aby były na niej dostępne miejsca serwujące całodobowo posiłki regeneracyjne, czy miejsca gdzie można choć chwilę w spokoju odpocząć.

Taka praca polega na testowaniu trasy, oraz jej poszczególnych odcinków. Wsłuchaniu się w wasze komentarze, uwagi i sugestie a także sprawdzaniu alternatywnych przebiegów poszczególnych odcinków. Szukamy także wygodnych miejsc gdzie będą zlokalizowane punkty kontrolne. Zależy nam na tym, aby w takim miejscu można było całodobowo coś zjeść ciepłego, wykąpać się oraz przespać. Ze względu na stan pandemii, oraz zmieniające się obostrzenia i ograniczenia w działalności, oraz pogarszająca się sytuację bazy gastronomiczno-hotelowej nie możemy jeszcze podać pełnej listy punktów kontrolnych, wraz z konkretnymi lokalizacjami. Nikt nie jest w stanie przewidzieć, jak miejsca te by wyglądały za kilka miesięcy, jednak będziemy publikowali systematycznie adresy i lokalizacje oraz aktualizowali bazę w miarę zbliżania się daty startu wyścigu.

Dzisiaj chcieliśmy wam przekazać zmiany i modyfikacje trasy wyścigu, które wprowadziliśmy od czasu publikacji jej wstępnej wersji, na bazie naszych własnych doświadczeń oraz waszych uwag:

  1. Podczas objazdu trasy okazało się, że stan drogi w okolicach Włodawy pozostawia wiele do życzenia. Tak samo w przypadku tzw. Autostrady Sudeckiej. Postanowiliśmy poprowadzić trasę omijając te odcinki;
  2. Zgodnie z waszymi sugestiami (dziękujemy!) ominęliśmy Trójmiasto – zdecydowanie nie lubicie tamtędy jeździć;
  3. Dodaliśmy gwarantujący spektakularne widoki, wymagający i znany większości polskich kolarzy podjazd na Przełęcz Knurowską – chcieliśmy tamtędy jechać, ale nie było po drodze, jednak zasugerowaliście nam powrót do tego pomysłu (dziękujemy!).

Aktualna wersja trasy znajduje się zawsze pod tym linkiem: https://ridewithgps.com/routes/32147323

PUNKTY KONTROLNE I LIMIT WYŚCIGU

Dołożymy starań aby ostateczna lokalizacja punktów kontrolnych (PK) była jak najbliższa odcinkowi o długości 300 km (24x12,5), ale nie możemy tego zagwarantować ze względów technicznych, oraz geograficznych. Dlatego limit wyścigu dla kategorii solo będzie wyznaczany przez lokalizacje punktów kontrolnych, a nie krotność odcinka 300 km, według schematu: PK1 - 24h, PK2 - 48h itd. oraz meta – 12 dób (8 dla kategorii zespołowych).

Planowana lokalizacja PK to:

PK0 start - Warszawa (Obórki)

PK1 - Hrubieszów - KM 318

PK2 - Wetlina - KM 605

PK3 - Czorsztyn - KM 930

PK4 - Przełęcz Kocierska - KM 1201

PK5 - Złoty Stok - KM 1523

PK6 - Szklarska Poręba - KM 1795

PK7 - Kostrzyn nad Odrą - KM 2108

PK8 - Mrzeżyno - KM 2410

PK9 - Rumia - KM 2714

PK10 - Kętrzyn - KM 3023

PK11 - Sokółka - KM 3302

PK12 - Meta - Warszawa (Obórki) - KM 3626

Zapraszamy do zgłaszania do nas uwag dotyczących przebiegu trasy oraz lokalizacji punktów kontrolnych, a także do udziału w Race Around Poland!

  • Autor: Mateusz Przygodzki
  • Data wpisu: 20.04.2024